3 mars 2014

Rik på riktigt!!

Jag läser en bok om tid:

Rik-pa-riktigt-Omslag-pocket-2.jpg ”Rik på riktigt – en värdefull vardag är möjlig” av Jörgen Larsson och Fredrik Warberg. Den bygger på författarnas egna livserfarenheter och syftar till att vara ett verktyg för människor som vill reflektera över sin vardag.
I vanliga fall arbetar både jag och mannen heltid och vår vardag med tre barn 7, snart 12 och 17,5 år snurrar på. Jag har funderat mycket på det där med tiden och trivs med att ha ett högt tempo. Så blev jag sjukskriven 2 veckor för inflammation med ont i knän och höfter och plötsligt har jag massor av tid. Trött tid eftersom jag sover så vansinnigt dåligt på grund av ont och mycket av tiden tillbringas under filten i soffan eller vid pysselbordet.... Men det ger mig tid att tänka efter och reflektera.

Så jag läser vidare i boken Rik på riktigt - som handlar en del om hållbar konsumtion och att downshifta (downshifting är ett ord för att växla ner i tid och även konsumtion). Har kommit halvvägs så jag får återkomma när jag läst ut den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar