27 mars 2014

Feber - bullar


I dag är Adam hemma med mig. I söndags kväll kom han och Sofie hem superförkylda från sin pappa och måndags var båda hemma. Tisdag och onsdag har de kämpat sig till skolan, trots förkylning, men i går kväll hade Adam feber.

Vi bakade enkla brödbullar till frukost. Så gott! Jag sov till kl 8.20 vilket är rekord för tillfället! De starkare värktabletterna funkar bra om jag tar den på kvällen. Tyvärr fortsätter dagen i en trött dimma men det är det värt för att få sova utan att vakna och ha ont.

Bakandet kommer fortsätta för jag har lovat Josef att vi ska göra chokladbollar i eftermiddag. Lovat är lovat som min mamma brukade säga när hon levde.

Härom dagen, på självaste våffeldagen, gjorde vi våfflor. Varför i allsin dag behövs det en speciell dag?! 

Vi fick smet över då det blev varsin till frukost dagen efter - inte till mig för jag äter som vanligt bara ägg till frukost.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar