31 jan. 2014

Fredag!

I morse när klockan ringde 6:10 kändes det tungt att gå upp eftersom resten av familjen var ledig.

Men när jag väl kom till jobbet var det bara roligt. Fredagar är "barnens val" och idag ville de ha ansiktsmålning :) Sista fredagen i månaden har vi TV- vila. I dag valde barnen från A-Ö. Det såg jag på när jag var liten :) för så länge sen.... när det bara var barnprogram kl 17.30 på en kanal. Ni minns väl Hedvig med näsan som växer och ugglan Helge!? Att få ligga i soffan med ett gäng barn och se på det på arbetstid. Vilken lyx :) Nu har jag ju inte bara gjort det på jobbet, utan varit på hemside möte, bytt till rena handdukar och örngott, lagt i tvätt, spelat spel, byggt koja mm.

I kväll sitter vi i soffan allihop och ser på fångarna på fortet. 


Det har kommit massor med snö idag. Så härligt! Eftersom det ändå är så kallt så vill jag gärna ha lite snö på marken och nu kom det säkert 15 cm på några timmar.

Slalom imorn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar